תדמית ופוליטיקה – מה הקשר בין פוליטיקאי לפחית קולה?

פוליטיקאי, בדומה לכל איש מקצוע טוב, צריך להיות מצוין במשהו, אבל לא בהכרח בהכל. הוא יכול לתקשר נהדר עם ה-‘העמכה’ בשוק מחנה יהודה, אבל לא ‘להיכנס ללב’ של בני העשירון העליון, הוא יכול לדוג ממוחו הקודח רעיונות וטיעונים מצוינים, אך להתקשות להעלות אותם על כתב, להציע הצעת חוק נהדרת, אך לא לדעת איך לדחוף אותה לכדי יישום, להתבטא נהדר בעל פה ולשבות את לב מאזיניו, אבל לאבד את הידיים והרגליים בכל מה שקשור לעולם האינטרנט והרשתות החברתיות.

החכמה היא לדעת במה אתה מצויין ובמה אתה חסר ולפעול בהתאם.

בדיוק לשם כך, עומדת לרשותו של הפוליטיקאי סוללת אנשי מקצוע מיומנים, שיש בכישוריהם, להשלים את יכולותיו ולשדרג את תדמיתו. כל שנותר לו הוא לבחור מתוך אותם מקצוענים מיומנים, את אלו שיקדמו את התדמית שלו באופן הנכון והמיטבי עבורו.

הוא יכול לשכור שירותיו של דובר – שישא עבורו את דבריו באופן משכנע יותר, הוא יכול לבחור ביועץ תקשורת שיעבוד איתו על מיומנויות להופעה על במה, בלוביסט שיקדם עבורו הצעות חוק בכנסת ובעוד הרבה אנשי מקצוע נוספים.

איפה אספות העם ואותם מדינאים שהצליחו רק בזכות עצמם (בשר ודם), אתם שואלים?

זה לא זן שנכחד לגמרי, אבל בהחלט גם אותם יחידי סגולה, נדרשים לבצע לא מעט התאמות לצו השעה.

אם קנדי הבין את חשיבות המדיה והטלוויזיה, אדרבה ואדרבה שהפוליטיקאי המודרני, הפועל בעידן האינטרנט, בו המידע זורם אל הציבור בשצף קצף וללא עכבות, צריך להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק – הוא חייב להיות במודעות הציבורית ולשם כך, להיות נוכח, נוכח ושוב – נוכח!

בין אם הוא פונה לקהל הצעיר או לקהל המבוגר, לתושבי העיר או לתושבי הכפר, לאנשי השמאל או לאנשי הימין, הוא צריך להופיע ולהיות מוזכר בכל אמצעי המדיה והתקשורת העומדים לרשותו. כל זאת, כדי לחשוף עצמו  למקסימום קולות פוטנציאליים.

חכם יהיה מצידו אם כן, לפרסם גם בהארץ וגם בישראל היום, להתארח גם ברשת ב’ וגם ב’רדיו ללא הפסקה’, גם בתוכניות בוקר וגם בתוכניות פוליטיקה.

האם הדברים שהעלנו הם בהכרח ערובה להצלחה, אתם שואלים? כנראה שלא.

אבל איש ציבור שלא ינהג על-פיהם, בהכרח יהיה בעמדת נחיתות אל מול מתחריו.

צרו קשר לפרטים נוספים והזמנות:

michal@lesser.co.il

0544-746314

צרו קשר לפרטים נוספים והזמנות: